PilgrInno SK bemutatása – 2. rész
cikk, szerző: sodi
A „PilgrInno SK” a Kisprojekt Alap Interreg V-A Szlovákia – Magyarország Együttműködési Program keretein belül FMP-E/1901/4.1/118 azonosítószámú, „Innovatív ismeretterjesztés – A határtérség értékei” című projekt keretében fejlesztett játék, amelyet határon átnyúló együttműködésben, közösen valósít meg a Mária Út Közhasznú Egyesület és a MEDVESALJA Polgári Társulás.
A játék jelenleg is a tesztelés első fázisában tart, ahol ugyanis alap információk már a tesztelők rendelkezésére állnak, melynek köszönhetően a játék funkciói és alap működési elve ellenőrizhetőek.
A múltkorival ellentétben a játék aktuális állapotában a fejlesztői felületen további 5 kártatartalom került betöltésre, így már 8 kártya tesztelése történik, jelenleg az eredetileg tervezett 10 alap kártya beállítás helyett, 4 kártya megjelenítésével. Itt figyelik a tesztelők, hogy megfelelő kártyához a kapcsolódó kérdések kerülnek megjelenítésre, hogy a helyes, vagy helytelen válasz a kialakított jelzéssel megmutatja-e a játékosnak, hogy milyen módon is válaszolt a feltett kérdésekre.
A játékban geolokáció segítségével érthető el, hogy az aktuális tartózkodási helynek megfelelő, vagy legközelebb eső épített, vagy kulturális értékkel kapcsolatos kártyát láthassák a játéksok. Ezt majd az első használat során fogadhatjuk el.
Mint az előző cikkben is beszámoltunk róla, a játék teljes verziójában külön-külön 10 másodperces időzítéssel lesz arra lehetőségünk, hogy memorizálni tudjuk a 10 darab különböző kártyát, és ezt követően a kártyához tartozó kérdésre meg kell tudjuk adni a helyes választ is. Helyes válasz esetén zöld jelölést kapunk, ha nem sikerül helyesen válaszolni, akkor pirosat. Ebben az esetben viszont a játék a helyes választ is megjelöli nekünk, hogy memorizálni tudjuk, hiszen oktatójáték lévén az a cél, hogy a játék végével egyre jobb eredményt érjünk el.
A PilgrInno SK fejlesztése nem csak mobiltelefonon, Android applikáción lesz elérhető, hanem webes felületen is tudunk a játékkal játszani.
Ezzel az applikációval az érintett térségben megtalálható kulturális, és épített értékek, valamint hagyományait bemutatására használható alkalmazás jön létre, amelyben a játék végeztével az összesített pontszámot is lehet majd látni, továbbá a megadott válaszokat is ellenőrizni lehet.
A projekt következő bemutató cikkében a fejlesztés további fázisáról fogunk beszámolni.
A jelen cikk tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.